icon love photo: love icon love.gif"

Friday 10 April 2015

Kasih sayang yang abadi


Bismillahirrahmanirrahim
Assalamualaikum =) ..Okay,lately nie aku banyak post pasal sahabat..so harini nak tukar mood plak..nak cite pasal my parents..ce tengok gambar tu..sweet tak..and mak nampak comel sangat..mcm dato dr fadzillah cakap, pasangan yang serasi , muke dyorg seiras..mak dengan ayoh mungkin seiras tang mata..hahahahahahaaha..mak putih sebab keturunan cina..no wonder la ramai cakap mak cantik and nampak muda..kalau tahu umur mak nie..mesti korang terkejut nie..hahahahaha..rahsie muke mak cantik?entah la..nak kate mak jage muke..mak dengan aku same je..paling malas gile nak jage muke..yg aku tahu,mak selalu pakai safi rania gold tu..maybe sesuai dengan kulit mak..hahahaha

ahh..korang tak payah nak bosan ea bile aku asyik cite pasal mak..waktu kecik2, aku selalu gado dengan mak..mcm selalu annoying dengan mak la..sebab tak rapat..aku rapat dengan ayah..even dulu ayah mang seorang yang garang dan tegas..askar la katekan..tengok muke pon dah tahu..sedikit bengis..tapi kalo dah kenal..ayah baik orang nye..hahahaha..makin dewasa nie, aku makin rapat dengan mak..rahsie mak, rahsie aku jugak..mak selalu share masalah dye and macam tu jugak aku..thats why bile aku dapat tahu mak nak pegy umrah, and aku tak dapat follow..aku sedih sikit..

okay2, jujur cakap nie..sedih banyak..yg paling xley bla..time aku nanges je..ade je org peratikan kat kamsis tu..hahahahaha..woiii kantoi la aku nanges..dak najwa ah..dye paling kerap tgk aku nanges this sem..sejak mak and ayah pergi umrah nie..rumah nie terlalu sunyi..macam takde penyeri..kedai yg aku handle pon mcm suram je..entah la, nie baru mak pegy 2 minggu aku dah macam org gile yg terlalu rindu dkt dyorg..

ase lain tau bile parents takde kat sisi..mang la time dok kamsis tu, parents xde jugak and i can survive..tapi nie..haih..yang jaoh kat mata..nak contact susah..ape ntah lagi rindu nak dengar suara parents aku..then pagi tadi,tetibe nenek cakap mcm nie "nenek mimpi yang nenek terpisah dengan mak kau..and mak kau pegy jaoh"..dlm hati nie bile dgr je nenek ckp cmtu..teros ase berderau..then teros wassap ayah..mungkin bg korang benda tu xde benda sgt..just "permainan tido"..but sumtimes, Allah bg hint melalui mimpi..

Allahuakbar..taktahu macam mne hidup nie tanpa mereka..mcm encik faisal selalu cakap..setiap kali Allah turunkan ujian..senyum dan cakap "terima kasih Allah"..and aku takot..aku tak mampu buat sume tu..Besar pengorbanan mak dan ayah sampaikan aku ase tak mampu langsong nak balas jasa mereka..dah hampir 5 hari aku amek alih tanggungjwb seorang mak..and aku dapat rase ape yg mak rase selame nie..

Mak yang dah bertahun2 pikul tanggungjawab nie masih lagi mampu tersenyum dan tak merungut..aku nie, baru berape hari dah ase mcm2..penat lelah mak and ayah mang xdapat aku bayangkan slame nie..pagi2 dah cari rzeki.. pagi2 lagi dah bangon..and pagi2 lagi air peluh nie dah mengalir..betape penatnye dyorg cari rzeki utk kte sume..tapi kte sbg anak,masih lagi xnampak sume tu..kite takkan nampak melainkan kte yg rase sendiri tanggungjwb dyorg tu

 so gais, selagi mak ayah kte ade..jgn sakitkan hati dyorg..syg dyorg smpai ke penghujung nafas kite..doakan dyorg..kalo kite nak buat sumthing yg Allah xsuke..fikir psal mak ayah kite..tak kesian ke dekat dyorg..yg selama nie dah besar and didik kite..

sekian..salam peringatan buat diri nie dan jugak utk korang =')

assalamualaikum


No comments:

Post a Comment

Komen lah . Satu pon jadilah =)