icon love photo: love icon love.gif"

Friday 27 November 2015

the long journey of semester 3

بسم الله الرحمن الرحيم

Assalamualaikum..Woahhhh..dah berhabuk dah blog nie..fuhh fuhhh fuhhhh...hahahahaha maaf le sebab dah lame tak update..actually nak jugak update every week..tapi agak pemaleh nak menaip ha..tu yang terbiar je blog nie..alhamdulillah..dah habis jugak sem 3 nie..next sem dah practical..rase macam baru je masok poli..rase macam baru je kenal2 dengan bebudak nie...tak sangka dah setahun setengah kite hadap muke yang same..tak sangka dah besar eak..and tak sangka next year umur dah 20 but perangai still lagi cecomel..well, yang comel tu aku la..wekk..hahahahaha

okay nak cite pasal sem 3 nie..fuh tak sanggop lak nak ingat balik kenangan yang perit nie..why perit?sebab this is about my life..thats why aku cakap perit..sebab aku yang rase...bukan kau..so tak tahu pape,silakan keluar dari blog nie..hahahahahaha

sem 3, sape sangka lagi perit dari sem2 sebelom nie..awal2 lagi dah dapat bad news..awal sem lagi aku dah tak dapat dok kamsis..hawau betol..mane nak merempat pon tak tahu..time tu dah fikir dok luar je..but at the same time buat rayuan untuk dok kamsis..tengah2 sibuk cari sewa luar, at last dapat jugak kiteorang tempat nak menyewa...okay sume dah bincang nak dok luar..aku,najwa and nisa dah decide nak dok sesame..so aku bank in kan duit dekat najwa..sebab dye yg deal dengan budak yg kteorang nak sewa nie..then tak lame lepas tu,aku ase cam tak sedap hati..pehal lak budak nie suh bayar itu ini walhal tak dok lagi pon kt umah sewa tu..rupe2 nye budak tu penyangak oii..dye kencing taiko2 mcm kiteorang nie..ciss, yogurt yang ku beri, tuba yang kau balas..tak sangka kene tipu and tak terfikir pon semua tu..dah la lagi 2 hari nak masok belajar..sumpah kiteorg dah pening gile..yang aku lak, mang tak ah nak bagitahu mak n ayah..mati den kene bebel nanti nak oii..aku diam je bile dapat tahu kene tipu..dah tak tahu nak dok mane dah wei..time tu fikir "tumpang bilik" je..benda lain dah tak reti nak fikir..aku tanye orang tu orang nie..boleh tak tumpang..well,time nie la kite dapat tahu sape kawan yg bole pakai and sape yang tak ley pakai..time nie sumpah sedih gile..tak gune wei banyak member but only 1-2 people je yang sanggop bagi aku tumpang..

then tibalah hari untuk masok kamsis..as usual, berat hati nie nak balik kamsis..dah le menumpang bilik orang..first day je dah menyusahkan orang..dengan bawak khazanah yg macam haremm jadahh banyak lak aii...aku main sumbat je barang2 tu..dah takde semangat nak balik kamsis..first day aku tumpang bilik atin and kakbel..ikotkan mang taknak menyusahkan dyorg..tapi terpakse susahkan jugak..hahahahaha sory korang ;( ..tak lame pastu,da start bulan puasa..penat woii time tu..tapi sumpah best tiap kali berbuka..sebab everytime bukak puasa,buat halaqah bebesar and makan sesame..ha time tu la berborak..makan reramai..gelak sane sini..sampaikan kene aim la..yang tak bole blah nye, penyelia kt blok depan kemain rajin nau datang bilik atin sbb nak spotcek..siap tanya aku and najwa dok blok mane..fuh memasing pandai acting..selamba je cakap kteorg nie blok blakang..yela..takkan plak nk jujur yg kteorg nie sebenarnye budak tumpang je..oii mati la..2 kali wei kene terjah dengan penyelia..dah mcm retiss dah kteorg nie..asyik kene terjah je..masalah betol time tu..time tu dah risau dah..pape jadi nanti,budak yg bg kteorg tumpang pon kene jugak..so aku taknak susahkan lg dyorg..dyorg dah bagi tumpang kira bersyukur sangat2...mang best dok satu blok reramai..riuh gile blok tu..nak2 kteorg lak yang conquer..mang meriah macam buat kenduri..hari2 bising..tapi ma cakap..sampai bile nak susah kan kawan..memula mang la kwn kate okay..tapi dah lame2 tu,kwn ckp ape lak..betol jgk ckp ma tu..sampai bile nak susah kan orang..tak lame pastu,aku dapat kamsis..alhamdulillah la dapat kamsis..tapi kaklong la yg tolong..macehhh kaklong..hahahahahahaha..den dapat blok N..blok waktu den sem 1 dulu..

Maka bermulalah life aku kat blok N..aku sorang je yang dapat blok belakang..yang lain dapat blok depan..rase tak ape yang aku rase?haihhhhh korang takkan rase ape yang aku rase selagi korang tak lalui ape yang aku lalui..hari2 babe aku hidup sorang2..kalau dulu blok riuh dengar suara korang..tapi blok aku riuh dengan suara hindustan..kalau dulu masok bilik gelak2..tapi aku masok bilik diam seribu batu..bukan taknak berborak dengan roomate (kaknana)..memula kan..mane la nak kenal..kalau dulu pegy kafe makan sesame..tapi sem nie nak jejak kaki kt kafe tu pon tak sanggop..kalo waktu malam tengah lapar,mang idok le aku turun bawah sorang2..rela lapar..hidup aku sorang2 kt belakang..tiap kali nak buat assignment,kene pi blok depan sbb mostly ramai yg dok depan..takkan nk suh dyorg lak pi belakang..taknakk..menyusahkan dyorg..lebih baik aku yang susah dari org lain..tiap2 hari aku sedih..bukan tak redho dengan sume nie..tapi sedih..sedih dengan ape yg kene aku lalui nie..mungkin org tengok aku hepy macam takde pape..korang tak tahu ape yang aku sorokkan selame nie..memendam perasaan..bile mak call je "okay tak dok asrama?"..ah mulelah aku melalak dalam diam.."ma.kakak tak okay" "ma.kakak nak pindah bilik" "ma,kakak tak larat menangis dah"..ayat nie yang selalu aku cakap dekat mak sampai aku ase mak pon naik muntah dah dengar ape yg aku cakap..waktu tu,aku sanggop tau nak pindah bilik (sory kaknana..time nie tak rapat lg..hahaha)..sanggop suh kaklong tanye kan kat penyelia tu boleh tak aku tukar bilik semata2 aku ase aku tak mampu nak hadap sume nie

hari demi hari aku macam nie..aku jadi seorang manusia yang cepat sensitif,emosi..dalam seminggu tu,2,3 hari aku sanggop tido blok depan semata2 aku tak sanggop lalui life sensorang..perit wei..time tu aku dah tak fikir ape yang org nak cakap..if ade org cakap "dye nie macam xde bilik sendiri je"..aku dah tak kesah..sebab dye tak rase ape yg aku ase..aku banyak nanges sem nie..hahahahaha nampak la cengengnye kakyong kt situ..kuang haja sape penah nampak aku nanges tu..jangan nak sesenyum sangat ea..sem nie aku banyak spent time kt blok depan..tido bilik orang..kalo dulu,aku paling tak suke tido bilik orang..sekarang dah jadi hobi aku..hahahahahahahah..waktu najwa tumpang bilik aku..aku still ley survive lagi..sebab time tu still ade geng..but then dapat tahu yang najwa dapat blok depan..lagi la aku sedih..sedih bukan sebab najwa xde..najwa jgn nak perasan ea..hahahahaha..sedih sbb dgn sape oi aku nak pi kelas nie..nak hadap susur gajah tu dengan sape..kalo aku terlajak tido camne..hahahahaha see..memacam fikir dah time tu..

sumpah tak sangka dah habis sem 3 nie..permulaan yang sangat perit aku lalui..banyak cerita yang aku simpan..biarlah jadi kenangan pahit yang penah aku lalui..mungkin Allah nak jadikan aku lebih kuat..Allah dua kali cakap dalam surah Al Insyirah, 'for indeed with hardship will be ease"..mang memula tu aku macam tak dapat terima sume nie..tapi lame2 aku sedar yang sebenarnye Allah nak bagi pelangi lepas hujan..mang org cakap permulaan tu mang perit..tapi bile dah terbiase..yang perit tu la yang akan kau ingat sampai bile2..lelame tu aku dah biase..dah bole adapt dengan sume yg berlaku..alhamdulillah..syukur sangat2 aku dapat roomate yg memahami yg baik..mang roomate aku baik pon..cume aku je yg tak sedar..selalu tinggalkan kaknana..kejam kan..sory kaknana :( ..and alhamdulillah,even though banyak melalak,merengek this sem..aku dapat sumthing yg best at the end of this sem..tak sangka jatuh,bangon,duduk and tersungkur aku selame nie dapat hasil yg bagos..gais,if one day korang rase ape yang aku rase nie..jangan pendam sensorang..at least share dengan someone yang kau percaya and ley support kau..kau tak pernah keseorangan..ade orang yg selalu dengan kau..cume kau je tak nampak sebab kau terlalu fokus dekat kesedihan kau..macam aku nie la..ade je kawan2 yg selalu support aku..yg sentiase ade bile aku tersungkur..tapi aku je yg tak perasan..yg aku nampak kesedihan and masalah aku..

for le buddyz..mungkin korang fikir aku dah berubah sebab jumpe member baru..no im not..aku sentiase care pasal korang..mungkin care aku tu kasar caranye..so korang tak nampak..korang yang paling aku rindu..sebenarnye kalo bole..ape yg aku rase sem nie mang aku nak share kt korang..tapi aku fkir korang pon ade life korang..aku mang nak kte hang out macam dulu..bukan tak pernah ajak..mungkin belom rezeki kite..aku harap kite sume still macam dulu..sayang aku kat korang tak penah berubah..marah aku kt korang tanda aku sayang..bukan benci..its okay kalo korang taknak cite ape2 dekat aku..as long aku harap korang hepy..pandai jage diri dan maruah..aku just mampu doa untuk korang dari jaoh..maaf sebab tak selalu ade untuk korang..tak selalu dengar cite korang..mungkin aku yg banyak buat silap dengan korang..tapi ingat,kite still le buddyz yang dulu..

ape pon,terima kasih dekat korang yang selalu bagi support dekat aku for this sem..yang banyak bagi memori..banyak benda yang aku dah belajar dari korang..kalau dulu kite tak rapat, but this sem aku jadi rapat..kalau dulu aku tak kenal perangai korang..but this sem terlalu kenal perangai korang..especially thanks dekat atin and kakbel sebab sudi bagi tumpang bilik..aku banyak susahkan korang..buat bising kat bilik korang..keluar masok bilik..sory sebab first day dah buat korang rase tak selesa and takde privacy..sory jugak buat bilik korang terkenal kt penyelia tu..maaf lagi sekali sebab menyusahkan..tak lupe dekat umi and asha..aku pon banyak tido bilik korang..makan,berborak,huhahuha kat bilik korang..terima kasih sebab sudi terima aku tido kt bilik korang..sory jugak sebab dah buat bilik korang terkenal dekat wahida wassini tu..banyak kenangan dekat blok K tu..sampai aku tak tahu nak cakap ape dah..terlalu banyak..terima kasih korang sbb cipta kenangan same2 dengan aku..susah senang korang sentiase ade..jatuh bangon aku korang sentiase ade..and the most important is, aku minta maaf sebab banyak sakitkan hati korang sepanjang this sem nie..buat korang terase..usik korang sampai nanges (nie utk atin..hehehe)..buat sentap and sumenye la..aku bangga dapat kenal and rapat dengan korang..moga Allah membalas segala jasa korang..

aku hargai dan takkan lupe sumenye..terima kasih untuk segala kenangan yang ade :')


aku sayang korang sume kerana Allah..
aku cume ade family and teman yg rapat dengan aku kt dunia..
so no wonder lah aku sayang korang sangat2
janji jangan lupe kenangan nie sume kay :)   

okay kite throwback balik ea

kite bukak puase sesame..kene rm180 oi..rabak nak oiii
gambar nie last day before kita nak cuti raye..menyempat lagi bergambo
tak silap gambar nie kite amek lepas present english..kan gemok?
waktu raye time nie..kt umah farina..hahahahaha..atin takde :(
time nie kene pakse mekap..tun mekapkan..alang2 tu selfie dgn mira yg awek cun!!
yg 3 org nie mang dah cun abes..yg 2 org kt belakang sane tu..apehal interupt..hahaha
wktu nie time tgh photoshoot gmbr kelas..hahahaha..sempat lagi kann
tak tahu kenape huduh sangat muke time nie..selfie pakai fon aqishh! :)
disebabkan dyorg nie busy dgn LD..den kacau..rindu gile sebenarnye time nie
hahahaha omei takk..omeikan..mashehh..tu bby kite =P
the best picture yg paling aku suke..kt arkib time nie..fuhh memacam jd bfore gi sane!!
sebenarnye tu bukan angin laut tau..tu angin dari kitchen hotel..jadahnye tudung bau ayam goreng..hahaha
moment nie paling aku takley lupe..jangan tanye kenape!!! hahahahahaha oi kelakar siot
muke tertelan,tersedut banyak madura..ha camnie la ghupenye
the best eva role play..kipidap my group ;)
last day kelas time nie :')
muke keluar bilik peperiksaan awal..riang tak?hahahahaha
last picture with them..lepas tu tak jumpe dah :') ..atin takde..jual mahal sangat >,<


okay2 banyak sebenarnye gambar..tapi nie je yg dapat share..btw,selamat bercuti and practical..gudluck..jage diri,jage iman dan solat..sayang korang semua...semua tu means sume..jangan nak terase ea for those yg den tak mention tu...cubit kang..hahahaha..sayang korang semua sangat2...korang yg paling the best..muahhhhh..

assalamualaikum :)

No comments:

Post a Comment

Komen lah . Satu pon jadilah =)